vacatures.ap.be

Corporate & Legal Affairs Executive

Algemene informatie

Plaats van tewerkstelling: 
Mechelen
Provincie van tewerkstelling: 
Antwerpen
Opleiding: 
MC - Bedrijfsmanagement - Accountancy-fiscaliteit
MC - Bedrijfsmanagement - Marketing
MC - Bedrijfsmanagement - Rechtspraktijk
MC - Communicatiemanagement - Commerciële communicatie

Bedrijfsinformatie

Bedrijf: 
Imperial Tobacco
Sector: 
FMCG
Bedrijfsactiviteiten: 

Werken bij Imperial Tobacco, onderdeel van Imperial Brands, betekent werken bij een gepassioneerd en succesvol bedrijf. Together we achieve more! Dat is onze mentaliteit; het staat centraal in onze samenwerking met elkaar, met onze klanten en met andere stakeholders. Het is een kenmerkende samenvatting van onze bedrijfscultuur. Imperial Tobacco Benelux is een sales en marketing organisatie met 200 medewerkers met een kantoor in Oosterhout en Mechelen. Samen zorgen wij ervoor dat we onze toonaangevende positie in de Benelux behouden en versterken. Professionaliteit, passie, enthousiasme en ambitie kenmerken onze collega’s. Ze gaan geen uitdaging uit de weg. Deze aanpak en inzet van al onze collega’s heeft Imperial Tobacco al meerdere malen verzilverd zien worden met prijzen vanuit de handel, zoals Field Sales van het jaar, Gouden Partner en Captain of the Category Rookwaren. Daar zijn we trots op!

Uitgebreide informatie

Profiel: 

PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES/RESPONSIBILITIES:
.
A. Corporate Affairs
• Analyze political developments and track possible legislative/regulatory changes
• Provide input for influencing the legislative/regulatory process.
• Support for governmental relations and lobbying activities.
• Support and advise the functional manager on public relations projects
• Develop & implement engagement plans
• Taylor group corporate social responsibility programs into local plans
• Implement anti-illicit trade plans and reporting

B. Communication
• Support in development of corporate communication plan – in line with group communication strategy and local needs
• Manage internal & external corporate communication (non commercial)
• Develop key messages & position papers
• Training of internal collaborators of all relevant Corporate Affairs topics
• Liaise with head office on corporate issues

C. Legal support
• Advise on legal requirements to be met by the company (excl.tax)
• Close follow-up on legislative changes relevant for the company and public policy issues.
• Check of all marketing & Trade marketing activities
• Supervision of postings on social network platform
• Prepare, supervise and follow up of agreements
• Follow up litigation with external lawyers
• Implement head-office policies locally (e.g. code of conduct)

D. Other
• General administrative support to the department

Arbeidsvoorwaarden: 

Knowledge, Skills & Experience required:

- Law degree preferably with additional degree or experience in communication
- Relevant working experience
- Relevant knowledge on decision making procedures within Belgium & Luxembourg
- Up to date knowledge of general legislation
- Good communicator, able to brief management and specialists on legislative/regulatory issues
- Familiarized with digital media
- Good analytical skills enabling both quick and in depth analysis of legislation
- Dutch, French, English

Extra informatie: 

PURPOSE STATEMENT:
Our objective is to support the business by securing an operating environment characterized by sustainability, predictability, and rationality.Provide support on legal & corporate affairs & communication.

Solliciteren

Beschikbaarheid vacature: 
20 april, 2017 to 15 mei, 2017
E-mail sollicitaties: 
liselore.dubois@cielotalent.com
Plaats: 
Mechelen
Straat en huisnummer: 
Schaliënhoevedreef 20
Postcode: 
2800